Helsestasjon for ungdom

Bindal kommune starter opp med helsestasjon for ungdom fra januar 2020. Vi er to helsesykepleiere og en lege som vil være tilgjengelig på Bindal helsestasjon 1-2 dager pr måned mellom kl 14.30 – 16.00.

Følgende datoer er satt opp:

8. og 15. januar
12. og 19. februar
11. mars
15. april

Helsestasjon for ungdom er et GRATIS tilbud til ungdom mellom 13 og 20 år. Der kan du bl.a snakke om prevensjon og seksuell helse, graviditet, rusmidler, fysisk aktivitet og kosthold. Du kan også få hjelp innenfor psykisk helse og få svar på andre helsespørsmål.

Det vil også være mulighet for testing og behandling av seksuelt overførbare sykdommer

Dersom vi ikke kan hjelpe deg, vil vi kunne henvise videre til andre hjelpetjenester.

Både gutter og jenter kan benytte helsestasjon for ungdom.

Vi som jobber på helsestasjon er vant til å prate om det meste. Vi har god kunnskap om seksuell helse, prevensjon og kjønnssykdommer, og om å prate om ting som kan være vanskelig og utfordrende i livet.

Vi som jobber på helsestasjon for ungdom har imidlertid taushetsplikt for de som benytter seg av tilbudet, og det vil være opp til deg selv om det skal være samarbeid med andre.

Videre åpningstider vil bli annonsert på kommunens hjemmeside og på kommunens facebookside.

Vennlig hilsen

Marit Brevik Johansen