Bindal kommune tar i bruk DigiHelsestasjon!

Bindal kommune tar i bruk DigiHelsestasjon!

Bindal kommune tar nå bruk DigiHelsestasjon og styrker digitaliseringen av sine tjenester! DigiHelsestasjon gjør det mulig å kommunisere med helsestasjonen og skolehelsetjenesten på nett. Meldingene kommer direkte inn i den elektroniske pasientjournalen (EPJ). Du kan få varsel om ny time, påminnelser og mulighet til å avbestille timer på nett.

Som innbygger kommuniserer du trygt og direkte med helsestasjon og skolehelsetjenesten gjennom nettsiden www.helsenorge.no eller appen Helsenorge. Ved å logge inn på Helsenorge kan du som innbygger se avtaler du har med helsetjenestene i kommunen, for eksempel konsultasjoner og avtaler med helsestasjons- og skolehelsetjenesten. Du kan også avlyse avtaler hvis f.eks. barnet er sykt.

Avbestillingene registreres direkte i kommunens elektroniske pasientjournal (EPJ). Du logger deg inn ved å bruke BankID og løsningen er trygg og enkel i bruk. På denne måten blir det enklere å planlegge egen hverdag. Samtidig vil kommunen motta færre henvendelser på telefon, og skolehelsetjenesten unngår at innbygger ikke møter til avtalte timer uten å få beskjed.

Du kan sende meldinger til helsestasjonen

Brukere og pårørende kan enkelt og trygt sende og motta meldinger. Meldingene kan inneholde sensitive opplysninger siden løsningen krever sikker innlogging, slik som Bank ID på mobil.

Alle meldinger lagres i den elektroniske pasientjournalen (EPJ), og både brukeren og kommunen har dermed god dokumentasjon. Løsningen legger også til rette for direkte kontakt mellom helsetjenesten og pårørende, og kommunen kan motta færre unødvendige telefoner.

Varsler om planlagte avtaler

Foreldre og ungdom over 16 år kan få varsel på e-post eller tekstmelding i forkant av en avtale. Da unngår tjenesten at innbygger ikke møter til avtalene.

Illustrasjon: Helsenorge