Sakkyndig nemnd og felles klagenemnd for klage på takstvedtak og utskrivingsvedtak
Her finner du informasjon om nemndens oppgaver og hvem som er medlemmer.
Kommunestyret har oppnevnt ei sakkyndig nemnd bestående av tre faste medlemmer og tre varamedlemmer. Det er også oppnevnt ei klagenemnd bestående av tre faste medlemmer og tre varamedlemmer.
Sakkyndig nemnd sine oppgaver:
- Har ansvar for at eiendomsskattetakstene fastsettes så riktig som mulig, og at eiendommer likebehandles mht. den verdi de representerer
- Vedtar metode og hjelpeparameter
- Vedtar rammer og retningslinjer for takseringsarbeidet
- Førsteinstans ved klagebehandling
- Ansvarlig for vedtatte takster
Medlemmer pr 01.01.2024 | Personlige varamedlemmer |
---|
Nina Jørgensen-Øberg (leder) | Espen Hald |
Astrid Hagen (nestleder) | Roger Hansen |
Asgeir Aune | Mona Øvergård |
Felles klagenemnd for klage på takstvedtak og utskrivningsvedtak:
- Har ansvaret for å behandle klager der vedtak i sakkyndig nemnd opprettholdes
- Skal gjøre selvstendige vurderinger av hver enkelt klage og skal begrunne sitt vedtak
- Klagenemndas vedtak er endelig og kan kun bringes inn for rettsapparatet for videre behandling
Medlemmer pr 01.01.2024 | Personlige varamedlem |
---|
Johan Arnt Alstad (leder) | Hallgeir Lian |
Gunnar Kvarsvik (nestleder) | Anita Vassli |
Svanhild Båtnes Holten | Bodil Kjølstad |
Publisert 24.02.2023 11.48